Πηγή: εδώ!

Κυριάκος Μητσοτάκης (Ν.Δ.- Β΄Αθηνών)
«Να ολοκληρώσουμε όσα είχαμε δρομολογήσει και δεν προλάβαμε»

Κυριάκος Μητσοτάκης (Ν.Δ.- Β΄Αθηνών)Κυριάκος Μητσοτάκης (Ν.Δ.- Β΄Αθηνών) | EUROKINISSI

• Το πελατειακό κράτος, εφιαλτική παράμετρος για τον προϋπολογισμό, ένδειξη οπισθοδρόμησης για τη χώρα. Η καταπολέμησή του στην κορυφή της προεκλογικής ατζέντας των κομμάτων εξουσίας, που αποδεικνύεται εν τέλει πως το συντηρούν. Πώς θα απαλλαγούμε;

Η χρεοκοπία της Ελλάδας μπορεί να αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι τα κόμματα χρησιμοποίησαν την απασχόληση στον δημόσιο τομέα ως βασικό μοχλό για να διαιωνίσουν τον έλεγχο της πολιτικής εξουσίας. Μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο οι πρακτικές αυτές είχαν αρχίσει να ξεριζώνονται για τα καλά.

Ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης νομοθέτησα σύστημα επιλογής των ανώτατων στελεχών της κεντρικής διοίκησης, αντιμετωπίζοντας έτσι ακόμη έναν τομέα που στο παρελθόν έβριθε πολιτικών παρεμβάσεων. Στείλαμε δηλαδή το μήνυμα ότι δεν μπορούν πλέον οι πρακτικές του παρελθόντος να γίνονται ανεκτές σε μια χώρα που έχει χάσει το 25% του ΑΕΠ της.

Δυστυχώς όμως η αναρρίχηση στην εξουσία του δίδυμου ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛΛ. έβαλε τέλος σε αυτήν την προσπάθεια. Από τις 21 Σεπτεμβρίου με τη νίκη της Ν.Δ. θα πράξουμε ξανά αυτά που μας αναλογούν ως πολιτικό σύστημα, καθώς δεν υπάρχει δρόμος επιστροφής για τη χώρα στο παλιό, κακό παρελθόν.

• Η «ορθολογική ανασυγκρότηση» του δημόσιου τομέα επιχειρήθηκε άτσαλα στη μνημονιακή Ελλάδα καθώς περιορίστηκε σε απολύσεις και προσλήψεις χωρίς αξιολόγηση. Πώς πρέπει να κινηθεί η κυβέρνηση της επόμενης μέρας για να φέρει αποτέλεσμα;

Οταν ανέλαβα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, υπήρχαν υπηρεσίες δίχως αντικείμενο, ενώ οι δομές των περισσότερων υπηρεσιών είχαν εξαπλωθεί σαν μανιτάρια. Οι συνδικαλιστές κυριολεκτικά έλεγχαν τη διοίκηση –ιδιαίτερα μέσω της παρουσίας τους σε πειθαρχικά συμβούλια τα οποία σπάνια ασκούσαν σύννομα την αρμοδιότητά τους.

Προσπάθησα να τερματίσω τη λειτουργία άχρηστων φορέων, να εξορθολογίσω τις υπηρεσίες με νέα οργανογράμματα, να εισαγάγω την έννοια της αξιολόγησης στο Δημόσιο. Ως παρακαταθήκη άφησα ένα διετές σχέδιο δράσης που, εφόσον υλοποιηθεί, θα αλλάξει συθέμελα την ελληνική δημόσια διοίκηση.

Είχα ξεκινήσει να το υλοποιώ, αλλά οι εκλογές του Ιανουαρίου οδήγησαν στην πολιτική ηγεσία της διοίκησης τον κ. Κατρούγκαλο, που σε λίγους μήνες ξήλωσε όσα προσπάθησα να δημιουργήσω. Το μόνο που λίγο με παρηγορεί είναι η ύπαρξη αυτού του διετούς σχεδίου δράσης, το οποίο σύντομα ελπίζω η νέα κυβέρνηση με κορμό τη Νέα Δημοκρατία να υλοποιήσει.

• Αναπτυξιακός σχεδιασμός, επενδυτικό πρόγραμμα, επιχειρηματικότητα με τη γραφειοκρατία καλά να κρατεί και να υπονομεύει την όποια σοβαρή προσπάθεια; Πώς γίνεται;

Στην Ελλάδα ακόμη σήμερα δεν έχει εμπεδωθεί ότι ο πρωταρχικός ρόλος του κράτους είναι να διευκολύνει τον ιδιωτικό τομέα και όχι να τον απομυζά. Η πολυνομία, η κανονιστική ασάφεια και συχνά η αυστηρότητα που διέπει το πλαίσιο μέσα στο οποίο το κράτος ασκεί τον ελεγκτικό του ρόλο συνέτειναν στην ανάπτυξη μιας δημόσιας διοίκησης εχθρικής προς την ιδιωτική πρωτοβουλία και τον πολίτη. Παράλληλα η τοποθέτηση κομματικών κομισάριων στις ανώτατες βαθμίδες της διοίκησης υποδαύλισε το φαινόμενο αυτό, καθώς η πολιτική παρέμβαση είχε καταστεί αναγκαία περίπου σε κάθε επαφή ιδιώτη με το κράτος. Η οριστική εξάλειψη αυτών των πρακτικών και η διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας πρέπει να είναι πρωταρχικό μέλημα της νέας κυβέρνησης.

Παναγιώτης Καρκατσούλης (Ποτάμι – Επικρατείας)
«Εχουμε σχέδιο και τα πρόσωπα που θα το εφαρμόσουν»

Παναγιώτης Καρκατσούλης (Ποτάμι - Επικρατείας)Παναγιώτης Καρκατσούλης (Ποτάμι – Επικρατείας) | EUROKINISSI

• Το πελατειακό κράτος, εφιαλτική παράμετρος για τον προϋπολογισμό, ένδειξη οπισθοδρόμησης για τη χώρα. Η καταπολέμησή του στην κορυφή της προεκλογικής ατζέντας των κομμάτων εξουσίας, που αποδεικνύεται εν τέλει πως το συντηρούν. Πώς θα απαλλαγούμε;

Με ριζικές αλλαγές που μέχρι στιγμής δεν έχουν μπει καν στην προεκλογική ατζέντα των βασικών διεκδικητών της εξουσίας, του ΣΥΡΙΖΑ και της Ν.Δ. Το Ποτάμι προτείνει:

α) συνταγματική κατοχύρωση της αποτελεσματικότητας και της οικονομικότητας της διοικητικής δράσης, και
β) σχέδια δράσης που θα συνδέονται με τον προϋπολογισμό και τον ρυθμιστικό προγραμματισμό της Βουλής.

Στα σχέδια δράσης θα περιλαμβάνονται οι δράσεις, οι στόχοι, τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, οι δομές που εμπλέκονται στην εφαρμογή τους και το προσωπικό που θα έχει την ευθύνη της υλοποίησης.

Με βάση τον βαθμό επίτευξης των στόχων θα αξιολογούνται δομές και πρόσωπα. Αρνητική αξιολόγηση συνεχόμενη για περισσότερες από δύο φορές θα επιφέρει συνέπειες τόσο για τη δομή (συγχώνευση/κατάργηση) όσο και για τα πρόσωπα (θα μπορεί να οδηγήσει και σε απόλυση).

• Η «ορθολογική ανασυγκρότηση» του δημόσιου τομέα επιχειρήθηκε άτσαλα στη μνημονιακή Ελλάδα καθώς περιορίστηκε σε απολύσεις και προσλήψεις χωρίς αξιολόγηση. Πώς πρέπει να κινηθεί η κυβέρνηση της επόμενης μέρας για να φέρει αποτέλεσμα;

Η υποτιθέμενη ανασυγκρότηση έγινε χωρίς κριτήρια, χωρίς την αντιμετώπιση (ούτε καν τον εντοπισμό) των γενεσιουργών αιτιών της κακοδιοίκησης και οδήγησε σε κοινωνική αδικία, ένταση και καχυποψία και εν τέλει σε δυσφήμηση της διοικητικής μεταρρύθμισης. Δεν μπορεί να υπάρξει κανενός είδους αξιολόγηση χωρίς τρεις προαπαιτούμενες ενέργειες:

α) την αναθεώρηση/ ριζική αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων υπουργείων, ΟΤΑ και νομικών προσώπων,
β) την περιγραφή θέσεων και καθηκόντων του προσωπικού βάσει των αναθεωρημένων αρμοδιοτήτων και
γ) την ύπαρξη συστήματος αξιολόγησης των αποτελεσμάτων δομών και υπαλλήλων.

Το Ποτάμι είναι το μοναδικό κόμμα που έχει πλήρες επιχειρησιακό σχέδιο για την εφαρμογή όλων των προηγούμενων καθώς και τα πρόσωπα που μπορούν να το εφαρμόσουν.

• Αναπτυξιακός σχεδιασμός, επενδυτικό πρόγραμμα, επιχειρηματικότητα με τη γραφειοκρατία καλά να κρατεί και να υπονομεύει την όποια σοβαρή προσπάθεια; Πώς γίνεται;

Δεν γίνεται. Δεν μπορεί να υπάρξει καμία βιώσιμη αναπτυξιακή προοπτική με την ανεξέλεγκτη πολυνομία, τη συνακόλουθη «γραφειοκρατία» και την πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων/δομών που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Αμεσες ενέργειες:

1. Αντί για δράσεις υπουργείων, προγραμμάτων ΕΣΠΑ και σχεδίων παρακολούθησης του Μνημονίου, να υπάρξει ένα και μοναδικό σχέδιο δράσης στο οποίο θα περιλαμβάνονται όλα αυτά, χωρίς όμως αντιφάσεις και επικαλύψεις.
2. Αμεση επικαιροποίηση και εφαρμογή του ν. 4048/12 για την καλή νομοθέτηση με σκοπό τον έλεγχο της παρα-νομοθέτησης και της βάναυσης καταπάτησης του κράτου δικαίου (ΠΝΠ, επείγοντα/κατεπείγοντα/υπερκατεπείγοντα).
3. Διεύρυνση της «Διαύγειας» με τη συμπερίληψη δομών εφαρμογής των ρυθμίσεων (μέχρι σε επίπεδο Διευθύνσεων) , των προϋπολογισμών για την εφαρμογή τους και των απολογισμών.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s