αρχείο λήψης (1)

«Ήταν χειμώνας και πήγαινα στην ενάτη. Με είχε πάει με το αμάξι στο γήπεδο του Κέβικ, εκείνος θα συνέχιζε για το Κριστιανσάντ, είχαμε αγώνα προπόνησης με μία άλλη ομάδα από το εσωτερικό, δεν τους θυμάμαι. Αμίλητοι, όπως πάντα, καθόμασταν στο αμάξι, εκείνος με το ένα χέρι στο τιμόνι, το άλλο στο παράθυρο, εγώ με τα δικά μου σταυρωμένα στα γόνατα. Τότε μου ήρθε μια ιδέα και τον ρώτησα αν ήθελε να δει τον αγώνα. Αν και, όπως του είπα, δεν το περίμενα από αυτόν. Δεν το είπα με απογοήτευση ούτε προσπαθώντας να τον πείσω να με δει ή για να του θυμίσω ότι σήμερα ήθελα όντως να δει τον αγώνα, που δεν ήταν σημαντικός αγώνας, αλλά μια διαπίστωση, δεν το περίμενα. Το δεύτερο ημίχρονο τελείωνε, και ξαφνικά είδα το αμάξι του στη γραμμή του πλάγιου πίσω από μία στοίβα χιόνι ένα μέτρο ύψος. Διέκρινα αχνά την σκοτεινή του μορφή πίσω από το τζάμι. Δεν απέμεναν παρά μόνο δύο λεπτά από το παιχνίδι, ο Χάραλντ, από το πλάι, μου έκανε μία τέλεια πάσα μπροστά στο τέρμα, το μόνο που είχα να κάνω ήταν να απλώσω το πόδι μου, κι έτσι και έκανα, αλλά το αριστερό, που δεν είχα και πολύ κοντρόλ, και βρήκα την μπάλα λίγο λοξά, το σουτ βγήκε άουτ. Στο αμαξι, στην επιστροφή, εκείνος το σχολίασε. Δεν έβαλες γκολ, παρ’ όλο που είχες ευκαιρία, είπε. Όχι, είπα εγώ. Ήταν ευκαιριάρα. Δεν πίστευα ότι θα το έχανες. Όχι, είπα εγώ. Όμως, και πάλι κερδίσαμε. Πόσο; είπε εκείνος. 2-1, είπα εγώ, και τον κοίταξα για μια στιγμή, γιατί ήθελα να ρωτήσει ποιος έβαλε τα δυο γκολ. Ευτυχώς όντως ρώτησε. Έβαλες γκολ ή όχι; Ναι, είπα εγώ. Και τα δύο» [απόσπασμα του Αγώνα του Καρλ Ούβε κνάουσγκορντ, όπως παρατίθεται από τον Μιχάλη Μητσό, Οι καθημερινές μικρές μας αποτυχίες, The Books Journal, Νοέμβριος 2015]

Σχολιάστε

