dikh_rixter1

Πηγή

Οι απαξιωτικές αναφορές του Ρίχτερ για το βρώμικο και κτηνώδη τρόπο αντίστασης του κρητικού λαού απέναντι στους ιπποτικούς εισβολείς Γερμανούς, εντάσσονται στο ρεύμα ιστορικού αναθεωρητισμού της δεκαετίας του ’40, που στο στόχαστρο έχει την εξίσωση ναζιστικής Γερμανίας και Σοβιετικής Ένωσης, αποσιωπά την αντιφασιστική συμμαχία και κυρίως απαξιώνει την αντίσταση των λαών απέναντι στους εισβολείς, το συλλογικό υποκείμενο της ιστορίας που αναδείχθηκε στον Β’ Π.Π., αφαιρώντας το αξιακό ηθικό φορτίο που φέρει ο αντιστεκόμενος απέναντι στον βρώμικο και κτηνώδη εισβολέα. Με τον τρόπο αυτό αφενός ενισχύεται η προπαγάνδα του ματαίου της αντίστασης (οποιασδήποτε αντίστασης, αφού αυτή δεν έκρινε τον πόλεμο και προκαλεί αντίποινα, καταστροφές κ.λπ.), αφετέρου οι εμπόλεμοι παρουσιάζονται χωρίς την βασική ιστορική και εθνική πλαισίωση που τους χαρακτηρίζει. Έθνος καταπιεστικό-ιμπεριαλιστικό, έθνος καταπιεζόμενο αγωνιζόμενο για την ελευθερία, όχι μόνον τη δική του, αλλά και των άλλων λαών (θέλουμε ελεύθερη εμείς πατρίδα και πανανθρώπινη τη λευτεριά, μας λέει το αντάρτικο τραγούδι).
Στην Ελλάδα το ρεύμα του ιστορικού αναθεωρητισμού εκδηλώθηκε από το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας του ’90, όταν ξεκίνησε ένας διάλογος στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής κοινότητας ανάμεσα σε ιστορικούς και πολιτικούς επιστήμονες για τη δεκαετία του ’40, ο οποίος πέραν της αρθρογραφίας, λάμβανε μέχρι τα μέσα της περασμένης δεκαετίας και τη μορφή ετήσιου συνεδρίου. Βασικός στόχος του αναθεωρητικού ρεύματος ήταν η απομείωση του αντιστασιακού αγώνα του ελληνικού λαού, που στάθηκε πρωτοπόρος σε όλη την Ευρώπη στη μαζική αντιφασιστική πάλη μαζί με τον λαό της Γιουγκοσλαβίας και κυρίως η απαξίωση του Ε.Α.Μ.- ΕΛΑΣ. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί από τους δημοσίους παρεμβαίνοντες υπέρ Ρίχτερ, ήταν και είναι αρνητικοί στο ζήτημα των γερμανικών οφειλών, ήταν και είναι θετικά διακείμενοι στο μνημόνιο. Η εγχώρια άρχουσα τάξη και οι οργανικοί διανοούμενοί της έχουν παρελθόν, παρόν και διαμορφώνουν τους όρους του ηγεμονικού τους μέλλοντος […]
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s