ilektroniki_athinwn180-02_54896_m395K0_b

Πηγή

Σύμφωνα με πληροφορίες εκ μέρους της αγοράς, η εταιρία αντιμετώπισε προβλήματα λόγω των capital controls καθώς κάποιοι προμηθευτές απαιτούσαν πληρωμή τοις μετρητοίς, συνθήκη που η εταιρία αδυνατούσε να εξυπηρετήσει.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία εδώ και χρόνια είχε προβεί σε σημαντικές κινήσεις περιορισμού κόστους με κλείσιμο θυγατρικών, καταστημάτων και έλεγχο σε κάθε γραμμή κόστους. Η οικογένεια Στρούτση, που ελέγχει το 90% της εταιρείας, έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες και υποστήριξε με μετρητά την εταιρεία,καλύπτοντας αυξήσεις κεφαλαίου οι οποίες ξεπερνούν αθροιστικά τα 7 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια.

Οι κεφαλαιακές ενέσεις και ο περιορισμός κόστους ωστόσο φαίνεται ότι δεν αρκούν για να ανατρέψουν την πορεία στην οποία κινείται η εταιρία τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό της χρήσης που έληξε στις 30-06-2015, ο κύκλος εργασιών τηςπεριορίστηκε στα 67 εκατ. ευρώ από 72 εκατ. ευρώ το προηγούμενο διάστημα, όταν ο πρώτος της αγοράς ηλεκτρικών (Κωτσόβολος) κάνει τζίρο 380 εκατ. ευρώ και ο δεύτερος (Media Markt, με μόλις 11 καταστήματα) περίπου 200 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά αποτελέσματα διαμορφώνονται μοιραία σε ζημίες ύψους 3 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των υποχρεώσεών της φθάνουν στα 88 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θεωρούνται τραπεζικά δάνεια, ενώ έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια.

Μέσα σ’ αυτό τον πολυετή αγώνα, ο επιχειρηματίας Γ. Στρούτσης είχε να αντιμετωπίσει επίσης την επιβολή ενός προστίμου-μαμούθ ύψους 80 εκατ. ευρώ, γιατί κατηγορήθηκε ότι εμπλέκεται σε φορολογική απάτη – καρουσέλ, για την οποία ωστόσο αθωώθηκε ως «παγιδευμένος» σε ευρύτερο κύκλωμα που υπεξαιρούσε ΦΠΑ, και πλήρωσε τελικώς μόνον 1,5 εκατ. ευρώ.

Το αντικειμενικό στοιχείο ωστόσο είναι πως η κρίση επηρέασε καθοριστικά την πορεία της εταιρίας, καθώς η αγορά έχει κατρακυλήσει σε 1,4 δισ. ευρώ (1,9 δισ. ευρώ, αν συμπεριληφθεί και το τμήμα των ηλεκτρονικών) από 3,2 δισ. ευρώ το 2007, σημειώνοντας πτώση άνω του 45%.

Μαζί με τα παραπάνω, η εταιρία έχει να αντιμετωπίσει ανταγωνισμό από τους ξένους πολυεθνικούς ομίλους, Dixon’s και Media Markt, οι οποίοι έχουν την υποστήριξη των μητρικών τους, επιτρέποντας στις αλυσίδες τους να λειτουργούν απρόσκοπτα, ακόμη και με ζημιογόνα αποτελέσματα στην Ελλάδα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s