«Αντιφάσκει εις εαυτήν η Μία αγία Εκκλησία άλλοτε μεν αποκηρύττουσα και κατακρίνουσα τα υπό των αιρετικών και σχισματικών τελούμενα μυστήρια, άλλοτε δε των αυτών αιρετικών και σχισματικών αναγνωρίζουσα και επικυρούσα ταύτα, έστω και κατ’ οικονομίαν. Όχι. Διότι ναι μεν τα μυστήρια ταύτα είναι άκυρα, δος δ’ ειπείν και βδελυρά κατά τον χαρακτηρισμόν του Ζωναρά, και βέβηλα καθώς η υπό τον ιερομάρτυρα Κυπριανόν σύνοδος απεκάλεσεν αυτά, δεν είναι όμως και πάντη ανυπόστατα, ουδέ δύνανται να χαρακτηρισθώσιν ως ολοτελώς μη γενόμενα. […] Αλλά λαμβάνομεν υπ’ όψει και ότι αι τελετουργίαι αύται εγένοντο επί τω ονόματι τω και υπό των υπουργησάντων εις αυτάς προσκυνητώ του Κυρίου Ιησού Χριστού και της συναυτώ λατρευτής Αγίας Τριάδος»

[Η Εκκλησιαστική Οικονομία. Υπόμνημα εις την Ι. Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος, Π. Μπρατσιώτου, Π. Τρεμπέλα, Κ. Μουρατίδου, Α. Θεοδώρου, Ν. Μπρατσιώτου, Αθήναι 1972, σ. 42]

Ελπίζω να μην θεωρεί κανείς τους ως άνω συγγραφείς φιλελεύθερους ή οικουμενιστές. Παρά τον συντηρητισμό τους δείχνουν τα όρια της αληθείας στην πρακτική της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αυτά προς απάντηση αγάπης στο

Ὁ Ναυπάκτου Ἱερόθεος ἐξηγεῖ γιατί δὲν ὑπέγραψε

Advertisements

2 thoughts on “δεν είναι όμως και πάντη ανυπόστατα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s