08711467e97d2f87f8476e8f9766e126

«Αι γυναίκες τοις ιδίοις ανδράσιν υποτάσσεσθε ως τω Κυρίω. ότι ο ανήρ εστι κεφαλή της γυναικός, ως και ο Χριστός κεφαλή της εκκλησίας, και αυτός έστι σωτήρ του σώματος. αλλ’ ώσπερ η εκκλησία υποτάσσεσθαι τω Χριστώ, ούτω και οι γυναίκες τοις ιδίοις ανράσιν εν παντί» [Εφ. 5, 22-24]

Διαβάζουμε, επίσης : «Λίαν παραδόξως, την αρχή ότι πρέπει να υπάρχει μία αμοιβαιότητα και μία ισότητα υποχρεώσεων μεταξύ άνδρα και γυναίκας, ο Μουσώνιος Ρούφος δεν την εδραιώνει βάσει της νομικής ισότητας αλλά βάσει της ηθικής ανισότητας. Εφόσον ο άνδρας πρέπει να είναι οδηγός και κύριος έως ενός ορισμένου σημείου του βίου της γυναίκας του, πρέπει να είναι και κύριος του εαυτού του, πράγμα που δείχνει με τον καλύτερο τρόπο τον αρκετά πλασματικό, τελικά, χαρακτήρα, και αρκετά ασήμαντο για την ανάλυση, της αρχής της νομικής ισότητας» (Michel Foucault, Υποκειμενικότητα και Αλήθεια. Παραδόσεις στο Κολλέγιο της Γαλλίας [1980-1981], Πλέθρον, 249)

Το δικαίωμα στην σεξουαλική ενεργητικότητα έχει ήδη από την ύστερη ελληνιστική εποχή και μέχρι τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες μεταμορφωθεί σε ενεργητική εγκράτεια, και σε αυτοκυριαρχία του άνδρα σε σχέση με τις πράξεις στις οποίες θα τον οδηγούσε η επιθυμία. Ο «πρώτος» είναι- και δικαιούται να είναι- μόνο αυτός που περιστέλλει την επιθυμία του και δουλεύει με τον εαυτό του. Και καθώς από την αρχαία Ελλάδα, ο δείκτης της ενεργητικότητας «έδειχνε» τον άνδρα, η ηθική ανισότητα (υπέρ του άνδρα) μόνο στο όνομα της εγκράτειας, της άσκησης και της αυτοκυριαρχίας θεμελίωνε την αμοιβαιότητα και την ισότητα των υποχρεώσεων μεταξύ των φύλων. Προκύπτει, λοιπόν, ότι η νομική ισότητα είναι μία «φενάκη» που κρύβει επιμελώς την απελευθέρωση της επιθυμίας- αφού εγώ αισθάνομαι την επιθυμία, και η γυναίκα αισθάνεται την επιθυμία. Ισότητα μέσω της επιθυμίας. Αυτή είναι η νεωτερική συνθήκη. Κατ’ αναλογία, σε μία κοινωνία φιληδονίας και ευωχίας, η κάθε τύπου νομική ισότητα- κοινωνικών ομάδων, προσφύγων, φυλετικών υπο- ομάδων- δεν μπορεί να είναι παρά ισότητα της επιθυμίας, προφανώς για κατανάλωση.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s