Περί θρησκευτικών και νέων σχολικών προγραμματων. Του Σωτήρη Μητραλέξη.

Γενικά έχει ξεσηκωθεί μια συζήτηση άσχετη με κάποιες αλλαγές στο μάθημα, οι οποίες ΔΕΝ έγιναν επί Φίλη αλλά νωρίτερα. Έχει ξεκινήσει μια «αρένα για πολέμους αξιών», δηλαδή μια ιστορία αποπροσανατολισμού.

Το νέο μάθημα, όπως και το παλιό, είναι σαφώς ομολογιακό. Επικεντρώνεται σε *μία* θρησκεία/ομολογία, τέλος πάντων επικεντρώνεται στον ορθόδοξο χριστιανισμό. (Όχι μόνο όμως. Και στο παλιό μάθημα είχαμε κάτι ωραιότατα κεφάλαια για τις άλλες θρησκείες στη Β΄ Λυκείου). Στην Ελλάδα σήμερα (και χθες) το μάθημα είναι προαιρετικό (κακώς) αφού εξαιρείσαι από αυτό χωρίς καμμία συνέπεια (κάτι που δε συμβαίνει στα μαθηματικά ή στην ιστορία). Αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε αυτόν τον βασικό ορισμό θεμελιωδών εννοιών, δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε.

On the other hand, διαπιστώνω κτηνώδεις, χονδροειδείς συγχύσεις στον γενικότερο διάλογο, χάρη στις οποίες είναι αδύνατο να συνεννοηθείς. ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ είναι ένα μάθημα το οποίο απευθύνεται σε πιστούς. ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ είναι ένα μάθημα το οποίο επικεντρώνεται (κατά 100%, 80%, 51%) σε μία θρησκεία/ομολογία, ασχέτως αν θα μιλήσει και για άλλες. ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟ είναι ένα ανύπαρκτο μάθημα, στο οποίο οι μαθητές θα βασανίζονταν για χρόνια *εξ ίσου* με κάθε πιθανή και απίθανη θρησκευτική πίστη (η απόλυτη διαστροφή, αποκλειστικά ελλαδικής εμπνεύσεως, Ούτε υπάρχει, ούτε θα υπάρξει). Αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε αυτόν τον βασικό ορισμό θεμελιωδών εννοιών, δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε.

Η δική μου γνώμη για το γενικότερο ζήτημα: θεωρώ ότι όποιος τελειώνει το σχολείο στην Ελλάδα, οφείλει να γνωρίζει οπωσδήποτε κάποια πράγματα για τον ορθόδοξο χριστιανισμό, αλλιώς αδυνατεί να καταλάβει τη χώρα–του λείπουν βασικές γνώσεις.* Γιατί οι ορθόδοξοι φτιάχνουν εικόνες, σε τί Θεό πιστεύουν, πώς διαμορφώθηκε η πίστη τους. Θεωρώ ότι όποιος τελειώνει το σχολείο στην Ελλάδα και δεν ξέρει κάποια βασικά πράγματα (οι περισσότεροι φοιτητές νομικής που ξέρω δεν έχουν ούτε ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ, εγκυκλοπαιδικές, wikipedia γνώσεις για τον ορθόδοξο χριστιανισμό. Τ’ ορκίζομαι.), έχει πρόβλημα, είναι ημι-εγγράμματος. Το ίδιο ισχύει άμα δεν ξέρει πού είναι η Πρέβεζα, ή πώς λύνονται οι δευτεροβάθμιες εξισώσεις. Άμα διαφωνούμε για την αναγκαιότητα αυτών των γνώσεων, ζούμε σε διαφορετικούς πλανήτες και δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Αυτές τις γνώσεις πρέπει να τις έχει ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από την θρησκευτική του πίστη ή την έλλειψη αυτής. Και φυσικά, αυτό το μάθημα πρέπει να είναι υποχρεωτικό–δεν εξαιρείσαι άνευ επιπτώσεων από τη Φυσική ή τη Φιλοσοφία ή τη Λογοτεχνία, επειδή… διαφωνείς με αυτές. Υποχρεωτικό μάθημα λοιπόν, μη-κατηχητικό (μη απευθυνόμενο σε πιστούς).
*Σημειωτέον ότι οι φανατικοί λαϊσιστές Γάλλοι ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ αυτό, εξ ου και έβαλαν κατόπιν εορτής στοιχεία «θρησκευτικής πληροφόρησης» (fait religieux) στα σχολεία. Τα Γαλλάκια δεν καταλάβαιναν γαλλική ιστορία, αφού είχε μία τεράστια «τρύπα»!

Καλώς ή κακώς, όποια κι αν είναι η άποψη του καθενός, σε όλα αυτά τα ζητήματα υπάρχει αυτή τη στιγμή μια συνταγματική βάση (για “θρησκευτική διαπαιδαγώγηση”), που είναι αστείο να συζητάμε σαν να μην υπάρχει. Άμα δεν μας αρέσει ας αναθεωρηθεί το σύνταγμα, πάντως σήμερα έχει ως έχει.

Ξανά, όλη αυτή η συζήτηση είναι βασικά άσχετη με τα νέα σχολικά προγράμματα, στα οποία τάσσομαι υπέρ αν πρέπει σώνει και ντε να διευκρινήσω τη θέση μου. Και απολύτως σχετική με κυβερνητικό αποπροσανατολισμό από τρομακτικά πράγματα που συμβαίνουν και θα συμβούν σε νομοθετικό και εκτελεστικό επίπεδο.

Το τί «ισχύει στην Ευρώπη» είναι μια πονεμένη ιστορία, όπου οι Έλληνες λένε πραγματικά ό,τι τους κατέβει. Θα επανέλθω με πολυσέλιδη εργασία για το τί συμβαίνει στην Ευρώπη σύντομα, εντός του Οκτωβρίου.

Φυσικά, όλη αυτή η συζήτηση–η άσχετη με τα νέα σχολικά προγράμματα–εγείρεται από τον μαέστρο της προβοκάτσιας Ν. Φίλη τη στιγμή που στη Βουλή νομοθετούνται απίθανα πράγματα, συμπεριλαμβανομένης της μερικής ιδιωτικοποίησης του νερού. Μπράβο παιδιά, συζητήστε λίγο ακόμα για τον ρόλο της εκκλησίας στην κατοχή να δω κάτι…

Πηγή

Advertisements

One thought on “Περί θρησκευτικών και νέων σχολικών προγραμμάτων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s