«Η θεσμική εκκλησία το 1939 καλοδέχτηκε την επιβολή του θρησκευτικού γάμου ως μοναδικού τρόπου σύναψης γάμου, και δεν επέλεξε να διαφυλάξει την ελευθερία των εικόνων του Θεού και άρα να αξιώσει την καθιέρωση του πολιτικού γάμου! Και, μοιραία, κάποια στιγμή οι αλλαγές επιβάλλονται από τις κυβερνήσεις… Θλίψη!», «Μια αγκυλωμένη θεσμική εκκλησία συνέπλευσε πασιχαρής με τη χούντα, και κατέστησε δακτυλοδεικτούμενες εξαιρέσεις ανθρώπους όπως ο παπα Γιώργης Πυρουνάκης, ο Νίκος Ψαρουδάκης, ο μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος κ.ά. Αυτή είναι η μαύρη αλήθεια», «Αυτή τη στιγμή η θεσμική εκκλησία εμφανίζεται να θέλει να ορίζει ένα μάθημα, το οποίο μάλιστα θα είναι κατήχηση. Τι θα πράξουν όσοι επίσκοποι είχαν μιλήσει τα τελευταία χρόνια για το απαράδεκτο της κατηχητικής φυσιογνωμίας των Θρησκευτικών; Τα νέα προγράμματα σπουδών φυσικά και έχουν προβλήματα πρακτικής, διευθετήσεων κλπ, αλλά όχι τα προβλήματα που τους προσάπτουν οι λαχταρώντες την κυριάρχηση επί της κοινωνίας. Και είναι βαρύ, πολύ βαρύ αν ο θεσμικός εκκλησιαστικός χώρος αυτοπαραδοθεί στον θρησκευτικό υπόκοσμο που (πασχίζει να) ασκεί μπούλινγκ με χαρακτηρισμούς, ύβρεις, προπηλακισμούς και μεθοδεύσεις, κατά των θεολογικών αντιπάλων του» [πηγή]

Ροζ χριστιανισμός (part 2), του Μανώλη Βαρδή  //26.3.2013. Είχα πει σε φαινομενικά «ανύποπτο» χρόνο: «Οι φιλελεύθερες φωνές στην ορθόδοξη θεολογία, οι οποίες είχαν κάτι να πουν σε προγενέστερες εποχές, τελικά έστρωσαν το δρόμο στην μετάλλαξη της πίστης και του δόγματος σε θέματα υποκειμενικής επιλογής. Το άτομο και οι ανάγκες του αποθεώνονται. Η Εκκλησία αντί να καθοδηγεί και να διαμορφώνει συνειδήσεις γίνεται ένα σύνολο εξατομικευμένων, καταναλωτικών προτιμήσεων. Ο ηθικιστικός (και βαθύτατα αντι- ρεαλιστικός) λόγος περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων (όπως αυτοί τα εννοούν), θείου έρωτα και αγάπης, ανοχής και ανεκτικότητας (όλα αυτά σε μικρο- αστικό πλαίσιο), είναι ο λόγος που αναπόδραστα κάνει την Εκκλησία μία ακόμα ethnic γεύση, δίπλα σε άλλες. Στο βάθος υπάρχει ζόφος, άγνοια, και υπαρξιακή ερήμωση. Η θεραπεία γίνεται σύμπτωμα σήψης» [14-12-2010]

H συνέχεια [εδώ]

Advertisements

One thought on “Aγκυλώσεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s