20160917_irp001_1

Στο άρθρο του, The other jihadist state, ο Economist έθεσε αυτό που σπάνια τίθεται. Ότι πέρα και πάνω από κουλτούρες, ιδεολογίες, φανατισμούς και μισαλλοδοξίες υπάρχει η πραγματική ζωή και η διοίκηση της καθημερινότητας. Πολλαπλά χρήσιμο για όσους από εμάς αντιμετωπίζουν τον τζιχαντισμό ως την κατεξοχήν απειλή της επιβίωσης μας.

Εις επίρρωσιν : «το αρχαιότερο πρωτότυπο λυτό πατριαρχικό έγγραφο που είχε σωθεί είναι του 1467- εκδόθηκε δηλαδή δεκατρία χρόνια μετά την ανασύσταση του Πατριαρχείου. Στο έγγραφο λοιπόν αυτό ο τότε πατριάρχης Διονύσιος υπογράφει ως ελέω Θεού αρχιεπίσκοπος Νέας Ρώμης και οικουμενικός πατριάρχης. Μπορεί κανείς να υποστηρίξει σοβαρά ότι θα παρέμενε στη θέση του ο επικεφαλής της θρησκείας ενός λαού της Βίβλου, χρησιμοποιώντας τους τίτλους αυτούς τους γεμάτους πολιτικό συμβολισμό, απλά και μόνο επειδή ο λαός του αναφερόταν στο Κοράνι και του είχε επιτραπεί κατ’ εξαίρεση να ασκεί τη θρησκευτική λατρεία; Μπορούσε να τους επικαλείται χωρίς να έχει την άδεια της πολιτικής εξουσίας; Νομίζω όχι. Και αυτή η αρνητική απάντηση αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποκαλύπτει ότι η νέα πολιτική εξουσία επέτρεψε την ανασύσταση του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, στη μορφή που είχε στη βυζαντινή αυτοκρατορία, επειδή εξυπηρετούσε τα σχέδια της. [πηγή: Δημήτρης Γ. Αποστολόπουλος, Οι ιδεολογικοί προσανατολισμοί του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως μετά την Άλωση, Ίδρυμα Γουλανδρή Χορν, 17-18]

Αυτό που λησμονούν όλοι είναι ότι η πραγματική- στο έδαφος- διαχείριση έχει πάντα τους δικούς της κανόνες. Βέβαια, σωστά θα αντιτείνει κανείς, άλλο η κοινωνία της Ανατολικής Μεσογείου τον 15ο αιώνα, και άλλο αυτή σήμερα. Σωστά. Πάντως, το ότι δεν αναπαράγεσαι ως κοινωνία, το ότι δεν πιστεύεις κάπου, το ότι καταναλώνεις, δεν προϊδεάζουν για να σε πάρει σοβαρά ο εχθρός κατακτητής……..

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s