Χρονογραφίες

Μιὰ ἀπὸ τὶς πιὸ ἐπίμονες μυθολογίες εἶναι αὐτὴ τοῦ αὐθεντικοῦ λαοῦ σὲ σχέση μὲ τὸν ἀλλοτριωμένο ἀστὸ ἢ τὴν ἐλίτ. Τῆς ριζικῆς διαφορᾶς. Αὐτὴ ἡ μυθολογία συμπληρώνεται ἀπὸ τὸ πάθος τῆς ἐλὶτ νὰ διδάξει, νὰ διαφωτίσει, νὰ ἀνυψώσει τὸν ἄξεστο λαό (ποὺ μοιάζει μὲ τὸ «ἂν ἐγὼ ἤμουν πρωθυπουργός, νὰ δεῖς τί θὰ ἔκανα» τοῦ ἁπλοῦ λαοῦ). Ὁ σκύλος ποὺ κυνηγᾶ τὴν οὐρά του. Ἢ τὸ ψάρι.

Ἄλλο ἂν ταυτοχρόνως στὴν Ἑλλάδα ἔχουμε τέτοιο τονισμὸ τῆς διαφορᾶς (μίσος μεταξὺ λαοῦ κι ἐλίτ). Τὸ μίσος καὶ ἡ αἴσθηση τῆς ἀπόστασης ὑπάρχουν. Σὲ ἄλλο ἐπίπεδο ἀπὸ τὴν ὁμοιότητα στὴν πράξη. Ὁ ἀντιδιανοουμενισμὸς ἄλλωστε δὲν μπορεῖ νὰ ἐκφραστεῖ ἀπὸ τὸ λαὸ μὲ ἔνταση (παρὰ στὰ γήπεδα), εἶναι προϊὸν τῶν διανοουμένων.

Κι ἄλλο ἂν ὁ Νίτσε ἔγραφε: Ὄχλος Πάνω, ὄχλος Κάτω.

Δείτε την αρχική δημοσίευση

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s