paratzanof_skini_1

Μὲ τὸ «Χρῶμα τοῦ ροδιοῦ» ἔκανε τὴν πρώτη ἀρμένικη ταινία καὶ μὲ τὶς «Σκιὲς τῶν λησμονημένων προγόνων» μία οὐκρανική. Γι’ αὐτὸ τὸν κατηγόρησαν πὼς εἶναι ἐθνικιστής. Μὲ κανέναν τρόπο δὲν ἀκολούθησε τὴν ἀρχὴ τοῦ «σοσιαλιστικοῦ ρεαλισμοῦ». Παραμένει πιστὸς στὴ διδασκαλία τοῦ Ἀϊζενστάιν, ὁ ὁποῖος σ’ ἕνα γράμμα του πρὸς τὸν Κουλέσωφ ἔλεγε: «Δὲν εἶναι τὸ ἀντικείμενο στὴν ἱστορία, οὔτε τὸ ἀντικείμενο στὴν εἰκόνα ποὺ γεννοῦν τὸ χρῶμα, παρὰ μόνο ἡ μουσικὴ τῶν ἀντικειμένων καὶ τὸ χαρακτηριστικὸ τῆς μυστικῆς, λυρικῆς καὶ δραματικῆς ἀντήχησης τῆς ἱστορίας». Ἀκριβῶς τοῦτο νιώθεις μέσα στὸ ἔργο τοῦ Παρατζάνωφ.

Πηγή

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s