220px-Arms_of_Charles_VI_of_France_(counter-seal).svg

Ισχυρίζεται ο π. Ρωμανίδης «Η Γαλλική Επανάσταση ήταν στή βάση της Επανάσταση τών Γαλλο-Ρωμαίων κατά τών Φράγκων. Τήν κατέστειλε ο Τοσκανο-Φράγκος Ναπολέων. Αλλά οι δημοκράτες Φράγκοι καί οι Γαλλο-Ρωμαίοι ανέτρεψαν τό έργον τού Ναπολέοντα τό 1848 καί τελικά τό 1870. Άν είχαμε καλλιεργήσει τό κοινό μας Ρωμαϊκό παρελθόν μέ τή Γαλλία ίσως δεν θά τήν είχαμε εχθρό μας τό 1921 όταν μαζί μέ τούς Βρεταννούς καί Ιταλούς άρχισαν τήν ανατροπή τής Συνθήκης τών Σεβρών υπέρ τών Νεο-Τούρκων μέ τά επακόλουθα» [πηγἠ]. Τα ίδια, πάνω κάτω, έχω συναντήσει και στον παπα Γιώργη τον Μεταλληνό. Δείγμα της ιδεολογικοποιημένης Ορθοδοξίας των 80’s .

Δάνειο και αυτή μίας κατά το δοκούν εισαγωγής εκ της Εσπερίας. Ο πολύς Αρτύρ ντε Γκομπινώ, ήδη από το 1853, επαναλαμβάνει τις απόψεις του Bouilainvilliers, τις απόψεις δηλαδή της εξόριστης γαλλικής αριστοκρατίας, που έλεγε ότι οι αστοί είναι οι απόγονοι των Γαλατών- Ρωμαίων δούλων, ενώ οι αριστοκράτες είναι οι Τεύτονες και οι Φράγκοι. Ο κόμης Bouilainvilliers, Γάλλος αριστοκράτης που έγραψε στις αρχές του 18ου αιώνα, θα δει την ιστορία της Γαλλίας ως ιστορία δύο διαφορετικών εθνών από τα οποία το ένα είναι γερμανικής καταγωγής-οι κυρίαρχη αριστοκρατική τάξη. Βέβαια, για αυτούς το πρόσημο είναι θετικό, καθώς στον φόβο της Γαλλικής Επανάστασης ή για τον Γκομπινώ στην νοσταλγία της παλιάς κάστας, διαμόρφωναν το ερμηνευτικό ιστορικό ιδεολόγημα μίας «διεθνούς»των αριστοκρατών, Γαλλο- γερμανικής κοπής. Αυτό το σχήμα, φαίνεται, το πήραν οι νεο-Ορθόδοξοι δικοί μας, και αντιστρέφοντας το πρόσημο, χώρεσαν και την αριστεροσύνη τους, αφού ο λαός της Γαλλικής Επανάστασης ήταν τελικά και αυτός Ρωμιός (sic!).

Τέτοιες εθνίζουσες θεωρίες είναι παράξενες: «Είναι μάλλον παράξενο το ότι απ’αυτές τις πρώιμες εποχές, όταν οι Γάλλοι αριστοκράτες στην ταξική τους πάλη ενάντια στην αστική τάξη ανακάλυψαν ότι ανήκαν σ’ένα άλλο έθνος, είχαν άλλη γενεαλογική προέλευση και ήταν πιο στενά δεμένοι με μία διεθνή κάστα από όσο με το έδαφος της Γαλλίας, όλες οι γαλλικές φυλετικές θεωρίες έχουν υποστηρίξει τον τευτονισμό ή τουλάχιστον την ανωτερότητα των Βόρειων (Nordic) λαών σε σχέση με τους συμπατριώτες τους. Γιατί, αν οι άνθρωποι της Γαλλικής Επανάστασης ταυτίζονταν νοητικά με τη Ρώμη, δεν ήταν επειδή αντιπαρέταξαν στον «τευτονισμό» της αριστοκρατίας έναν «λατινισμό» της Tiers Etat, αλλά επειδή ένιωθαν πως ήταν οι πνευματικοί κληρονόμοι των Ρωμαίων Ρεπουμπλικανών» [πηγή: Χ. Άρεντ, Οι απαρχές του Ολοκληρωτισμού, Δεύτερο Μέρος. Ιμπεριαλισμός, εκδόσεις Νησίδες, σ. 68-69]

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s