478989-athensghetto-GAL-14_166301_J29O35

Έχει τόσο ενδιαφέρον η στάση του βιβλικού Χριστιανισμού προς την αθλιότητα, που συχνά την ξεχνάμε. Ή δεν την γνωρίζουμε. Είναι ένα από τα μειονεκτήματα της Ορθόδοξης πίστης που με την, απόλυτα σωστή, έμφασή της στην Εκκλησία και στην λατρεία- εκεί, άλλωστε, διαβάζονται τα βιβλικά κείμενα, όχι στα γραφεία κατ’ ιδίαν-, σε αντίθεση με τις Προτεσταντικές Ομολογίες, που τα αναδεικνύουν αυτά. Ας είναι!

Λοιπόν, έπεσε στα χέρια μου ο Ψαλμός 9 (κατά την αρίθμηση του Εβραϊκού 10) που ακριβώς ασχολείται με τους αθλίους. Ο Θεός καλείται να ασχοληθεί με αυτούς. Λέει, «κρῖναι ὀρφανῷ καὶ ταπεινῷ, ἵνα μὴ προσθῇ ἔτι μεγαλαυχεῖν ἄνθρωπος ἐπὶ τῆς γῆς» [στ. 39, και το ρεζουμέ της ιστορίας], δηλ. ο Θεός καλείται να κρίνει και να δικαιώσει τους κοινωνικούς απόβλητους, για να μην νομίζει ο άνθρωπος ότι κάτι κάνει με τα εγκόσμια συστήματα του, συστήματα αδικίας σε κάθε περίπτωση. Βέβαια, ο άνθρωπος της εξουσίας, ο άδικος άνθρωπος, ο καθημερινός μικροαπατεώνας, ο καθημερινός μεγαλοαπατεώνας, προβάλλουν το «έλα, μωρέ, και τί έγινε»: » εἶπε γὰρ ἐν καρδίᾳ αὐτοῦ· οὐ μὴ σαλευθῶ, ἀπὸ γενεᾶς εἰς γενεὰν ἄνευ κακοῦ» [στ. 27], ή «εἶπε γὰρ ἐν καρδίᾳ αὐτοῦ· ἐπιλέλησται ὁ Θεός, ἀπέστρεψε τὸ πρόσωπον αὐτοῦ τοῦ μὴ βλέπειν εἰς τέλος» [στ. 32].

Η απουσία του Θεού ενθαρρύνει τον άδικο, ο οποίος είναι πάντοτε παρών και πάντοτε έτοιμος: «ἐγκάθηται ἐνέδρᾳ μετὰ πλουσίων, ἐν ἀποκρύφοις τοῦ ἀποκτεῖναι ἀθῷον· οἱ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ εἰς τὸν πένητα ἀποβλέπουσιν» [στ. 29]. Ποιός μας βλέπει;

Η τελική- κάποιοι θα έλεγαν εσχατολογική- αναφορά στην Κρίση του Θεού είναι συγκινητική, είναι απελευθερωτική και ανακουφιστική, ειδικά άμα είσαι άθλιος, πένητας και ορφανός, είναι και ιδεολογικό πρόπλασμα επαναστατικού χιλιασμού, αν φύγει ο Θεός από τη μέση μάλιστα οδηγεί σε ενθουσιαστικούς επαναστατικούς κομμουνισμούς!

Ο Ψαλμός είναι καταπληκτικός

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s