cf83ceaccf81cf89cf83ceb72719

Κατὰ κάποιο τρόπο, ἄλλο ἂν δὲν τὸ ἀναγνωρίζει ὁ Παπαθανασίου, ἡ ἀπόρριψη τῶν ἑλληνικῶν κατηγοριῶν σκέψης ὁδηγεῖ καὶ ἄλλους (ἀσιατοχριστιανούς) στὴν ἀπόρριψη τοῦ δόγματος τῆς Τριάδας ἢ τοῦ δόγματος ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι Θεός. Π.χ., ὁ Παπαθανασίου ἀναφέρει περίπτωση Ἰνδοῦ «χριστιανοῦ» ποὺ θεωρεῖ ὅτι ὁ ὅρος ὁμοούσιος δὲν εἶναι ἀλήθεια ἀλλὰ ἁπλῶς μιὰ ἀπὸ τὶς διάφορες ἀπόπειρες κατανόησης τοῦ μυστηρίου τοῦ Θεοῦ ἡ ὁποία κατόρθωσε νὰ ἐπικρατήσει στὴν Α’ Οἰκουμενική. Βέβαια, ἐδῶ ὑπάρχει ὁμοιότητα μὲ ὅσους δυτικοὺς ἀπὸ τὸν 16ο αἰ. ἔγραφαν στὰ παλιά τους τὰ παπούτσια τὶς Οἰκουμενικὲς ἐὰν -νόμιζαν ὅτι- αὐτὲς διαφωνοῦσαν μὲ τὶς Γραφές. Ἐπίσης ἀναφέρει ἄλλους Ἰνδοὺς ποὺ ταυτίζουν ἰνδικὲς φιλοσοφικὲς κατηγορίες μὲ μερικὰ ἀπὸ τὰ πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδας μὴ ἀφήνοντας χῶρο γιὰ ὅλα, πράγμα ποὺ ἀκόμη κι ὁ Θ.Π. θεωρεῖ ἄτοπο. Ἔπειτα, ἀναφέρει ἕναν Κινέζο «χριστιανό», ποὺ ἀποφεύγοντας νὰ ἀναμίξει τὶς ἑλληνικὲς κατηγορίες τῆς σκέψης ἐντέλει ἀποφεύγει νὰ ἀποφανθεῖ ἂν ὁ Χριστὸς εἶναι Θεός.

Σωστὰ ὁ Θ.Π. ἀναφέρει -ἔμμεσα- τὸ προτεσταντικὸ ὑπόβαθρο ὅσων Δυτικῶν ἤδη ἀπὸ τὸν 19ο αἰ. καταφέρθηκαν ἐνάντια στὸν φιλοσοφικὸ «ἐξελληνισμό» τῆς Ἐκκλησίας. Δὲν ἀναφέρει ὅτι οὐσιαστικὰ ὁ ἴδιος ὁ Προτεσταντισμός, λ.χ. μὲ τὴν ἀπόρριψη τῆς μετάφρασης τῶν Ο’, συνιστᾶ (ἰουδαιοποίηση τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ -τὸ πρόβλημα-) θεολογικὸ-φιλοσοφικὸ πισωγύρισμα.

Πηγή

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s