Zenonkapelle_links_-_Episcopa_Teodora_-_Paschalis_I._Mutter

Παρά το δίκαιο της επιχειρηματολογίας είναι αλήθεια ότι το περιβάλλον παίζει μεγάλο ρόλο. Όταν αυτό είναι διεκδικητικό, τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά:

«Αν η Ορθόδοξη Εκκλησία θελήσει να χειροτονήσει διακόνισσες και να τις αποκαλεί όπως και τους διακόνους και να τις ντύσει αντίστοιχα και να τις τοποθετήσει στο ιερό βήμα, αυτό από μόνο του θα υπερκεράσει μέσα σε μια γενιά τον μόνο εναπομείναντα φραγμό απέναντι στη χειροτονία των γυναικών στις τάξεις των πρεσβυτέρων και των επισκόπων. Πρόκειται για εκπληκτική δήλωση. Όπως τόνισα στην αρχή της παρουσίασης μου, ο θεσμός των διακόνων και ο θεσμός των πρεσβυτέρων (της ιεροσύνης) είναι δύο διακριτές τάξεις. Επιπλέον, η εκκλησία έχει ήδη μία χιλιόχρονη ιστορία, κατά την οποία αποκαλούσε ‘διακόνους’ τις χειροτονημένες διακόνισσες, κι όχι απλά ‘διακόνισσες’, σαν να επρόκειτο τάχα για διακριτή βαθμίδα που δεν διέθετε πραγματική χειροτονία. Τέλος, αν η χιλιόχρονη ιστορία του θεσμού των διακονισσών δεν ήταν αρκετή ώστε να κάνει την εκκλησία να χειροτονήσει γυναίκες ιερείς κατά την πρώιμη χριστιανική περίοδο και τη μετέπειτα βυζαντινή, τί είναι αυτό που κάνει τον π. Farley να φοβάται ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο μέσα σε μια γενιά;»

[Πηγή: Βάλερυ Καρρά (Valerie Karras), Θεολογικές προϋποθέσεις και λογικές ανακολουθίες στη σύγχρονη συζήτηση  περί της χειροτονίας των γυναικών, περ. Σύναξη, τ. 142, Απρίλιος- Ιούνιος 2017, 24]

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s