αρχείο λήψης

[Η Κoίμηση της Θεοτόκου από τον Caravage, 1605-1606, στον Λούβρο]

7d9b78d367082129f47da582b96ce28a

[Η Κοίμηση της Θεοτόκου, κατά Poussin 1623]

Δεν είναι απλά αντίστιξη ρεαλισμού και εξιδανίκευσης, ούτε οι κατηγορίες κατά του Καραβάτζιο ότι είχε πάρει ως μοντέλο για την Παναγία το πτώμα μίας πνιγμένης πόρνης στον Τίβερη. Είναι το γεγονός ότι η «Αντι-Μεταρρύθμιση» του Ιταλού στη ζωγραφική εισάγει από την πίσω πόρτα την Προτεσταντική λιτότητα και έναν απόλυτο Νεστοριανισμό. Σε κάθε περίπτωση, προτιμάται από τον ηθικισμό του Poussin

Με αφορμή: Caravage, Une vie en clair-obscur, Le Figaro. Hors- Serie. 

Advertisements

2 σκέψεις σχετικά με το “Το φως και η σκιά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s